Różowe truskawki – jak je promują w USA

Nietypowe owoce zawsze mają pod górkę, kiedy są wprowadzane na rynek. Z tego względu konieczna jest w ich przypadku akcja promocyjna. Dlatego w USA rozpoczyna się kampania promującą różowe truskawki Pink-A-Boo Pineberries®.

Wish Farms (Floryda), międzynarodowy producent owoców jagodowych ogłosił rozpoczęcie kampanii marketingowej promującej markę truskawek ogrodowych Pink-A-Boo Pineberries®. Jest ona wynikiem prac hodowlanych prowadzonych na uniwersytecie stanu Floryda, gdzie pierwotnie otrzymała nazwę „Pearl” czyli perła. Roślina powstała tradycyjnymi metodami, czyli przez krzyżowanie. Na początku prac naukowcy skrzyżowali rodzime czerwone truskawki z dziką białą truskawką, a następnie kontynuowali prace hodowlane z otrzymanymi formami.

Skąd się wzięła nazwa różowych truskawek od Wish Farms?

Nazwa handlowa Pink-A-Boo Pineberries® jest grą słów, która odnosi się do dojrzałego różowego koloru owoców. Generalnie owoce mają skórkę koloru białego, ale „dostają” różowego rumieńca w czasie dojrzewania. Natomiast człon pine w nazwie nawiązuje do ananasowego aromatu owoców i pochodzi od angielskiej nazwy ananasów – pineapple.

Czym charakteryzują się różowe truskawki Pink-A-Boo?

Dojrzałe różowe truskawki mają delikatny, różowy kolor zaś osadzone na powierzchni nasionka (to powszechne określeniem, gdyż z botanicznego punktu widzenia – to orzeszki) są jaskrawoczerwone. Miąższ we wnętrzu jest koloru białego.

Owoce różowej truskawki charakteryzują się nieco wyższą zawartością cukru niż u tradycyjnych, czerwonych odmian. Ich smak jest delikatny z wyraźnymi nutami ananasa, gruszek, moreli i owoców cytrusowych. Są one bogatym źródłem kwasu foliowego, fosforu i witaminy C.

Owoce muszą być zebrane w odpowiedniej fazie dojrzewania, ponieważ nie dojrzewają po zbiorze.

Odpowiednia promocja – fundamentem sukcesu

różowe truskawki

Różowe truskawki – edukacja konsumentów poprzez media społecznościowe

fot. za Wish Farms

Zdaniem dyrektora Wish Farms, nowa odmiana truskawki stanie się jednym z najpopularniejszych produktów firmy oraz jej partnerów detalicznych. W celu uzyskania tego wyniku opracowano strategię marketingową, która pomoże promować Pink-A-Boo Pineberries® na rynku.

Opakowanie w jakim oferowane są różowe truskawki Pink-A-Boo Pineberries® przedstawia dojrzałą truskawkę i napis „Dojrzała i gotowa”. Ponadto Wish Farms zdecydowało się umieścić napis „Non-GMO” na etykiecie, by podkreślić naturalny sposób uzyskania nowej odmiany.

Kampania promocyjna jest konieczna, ponieważ klienci są przyzwyczajeni do jaskrawoczerwonych truskawek. Zadanie firmy polega więc na edukacji konsumentów w celu zmiany nawyków przy wyborze owoców. Dlatego oprócz informacji na etykietach i oznakowania w punktach sprzedaży planuje się intensywne rozpowszechnianie informacji w mediach społecznościowych.

Obecnie różową truskawkę firma uprawia na Florydzie. Owoce zbiera się tam od grudnia do kwietnia, oraz w Kalifornii, gdzie owoce dojrzewają od stycznia do jesieni.

Jak widać powiedzenie, że reklama jest dźwignią handlu, jest cały czas aktualne. Z tej zasady korzystają w branży sadowniczej w szczególności producenci nowości czy odmian klubowych. A do takich nowości należą różowe truskawki. Bez odpowiedniej promocji może być to kolejny niszowy produkt, znany ograniczonemu gronu odbiorców. Poprzez edukację chętnie sięgnie po niego szersza grupa odbiorców choćby po to, by zaspokoić ciekawość odnośnie do smaku. A jak im przypadnie do gustu…

źródła: https://wishfarms.com, www.east-fruit.com

Czy artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, by zagłosować

Ocena 5 / 5. Liczba głosów 1

Na razie brak głosów. Możesz być pierwszy!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *