Rośnie popyt na markowe jabłka ekologiczne na świecie

Markowe jabłka ekologiczne są obecnie tą kategorią produktów, które cieszą się dużą popularnością. W ciągu ostatniej dekady ta kategoria jabłek ewoluowała, aby zaspokoić rosnący apetyt na produkty ekologiczne. Szczególnie widać to w USA.

Markowe jabłka ekologiczne od firmy CMI Orchards, która zainwestowała w rozszerzenie asortymentu i ilość odmian są tego najlepszym przykładem. W tym celu nawiązała ona nowe kontakty w celu zwiększenia podaży i dostępności owoców przez cały rok. Ponieważ markowe produkty ekologiczne już teraz osiągają dobre wyniki, firma CMI przeznacza większe areały pod produkcję takich owoców.

Rosnące zapotrzebowanie na markowe jabłka ekologiczne

Najnowsze dane Nielsena z kolejnych 52 tygodni (ostatni zakończony 31 grudnia 2022 r.), wskazują, że wolumen w kategorii markowych jabłek ekologicznych wzrósł o 7,5% w porównaniu do tego samego okresu 2021 r. Specjalistyczne marki, takie jak Envy™, Cosmic Crisp®, Ambrosia Gold®, SugarBee® i Kanzi® wykazują znaczący wzrost wolumenu. To mówi nam, że chociaż obserwujemy spadek wolumenu w całym dziale produktów, a kupujący mają tendencję do pozostania przy produktach podstawowych i ograniczania „luksusu” świeżych produktów, zapotrzebowanie na wyróżniające się smakiem, markowe jabłka ekologiczne tylko rośnie — informuje Danelle Huber, starszy kierownik ds. marketingu w firmie CMI Orchards z Wenatchee w stanie Waszyngton (USA).

Według Hubera te liczby pozostają wysoce konkurencyjne na rynku jabłek pomimo zewnętrznych wpływów, takich jak inflacja, wpływających na cały dział produktów.

Markowe jabłka ekologiczne — ewolucja w rozwoju rynku

Rochelle Bohm, wiceprezes ds. marketingu powiedziała:

Oferowanie zróżnicowanego wyboru owoców jest ważne, by każdy klient znalazł jabłko odpowiadające jego preferencjom smakowym. Nasza firma niedawno zawarła kilka fantastycznych nowych partnerstw z producentami, które wzmocniły naszą pozycję. Umożliwia to CMI dostarczanie zarówno najciekawszych markowych, jak i podstawowych odmian jabłek pod jednym znakiem.

Bohm powiedziała, że CMI Orchars stara się wyróżniać wśród klientów, działając jako sklep z jednym miejscem. Pozwala to usprawnić procesy na każdym kroku. „Od programów typu meal kit do dostarczania cyfrowych aktywów i zestawów narzędzi dla sprzedawców detalicznych w celu uzupełnienia i wzmocnienia ich oferty, jesteśmy dobrze przygotowani do dalszej ekspansji w obszarze omnichannel*. Łączenie konkurencyjnych markowych produktów ekologicznych i możliwości wielokanałowej sprzedaży zapewnia większy zwrot z każdej zainwestowanej kwoty. Dzięki temu zapewnia więcej korzyści z kampanii, które są trwałe”.

Promocja sprzedaży jabłek przez wiedzę

„CMI stara się opracować rozwiązania opakowaniowe, które dostarczają kupującym wysokiej klasy informacji edukacyjnym dostępnym za pośrednictwem kodów QR. Programy takie jak Relax® czy Flavogram® to tylko dwie z naszych inicjatyw, które wyróżniają CMI Orchards”.

Reasumując, markowe jabłka ekologiczne mogłyby być kolejną niszą do zagospodarowania przez polskich sadowników. Już teraz można kupić wysokiej jakości markowe Jabłka Grójeckie różnych odmian. Jednak pochodzą one z uprawy integrowanej.

Jabłka grójeckie — nowy etap rozwoju marki

Z kolei doskonałym polskim jabłkom ekologicznym brakuje polskiej, jednoznacznie identyfikującej je marki.

* omnichannel zmierzanie do integracji kanałów sprzedaży, np. dzięki połączeniu sieci sklepów tradycyjnych, sklepu internetowego i call center.

Źródło: Freshplaza.com

Czy artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, by zagłosować

Ocena 0 / 5. Liczba głosów 0

Na razie brak głosów. Możesz być pierwszy!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *