Daleki Wschód chce jabłek — kto je dostarcza?

Daleki Wschód to chłonny rynek dla jabłek, jednakże tylko dla tych najlepszej jakości. To właśnie tam trafiają włoskie jabłka marki Melinda. Jakie działania podejmują Włosi by istnieć na tamtejszych rynkach?

Daleki Wschód jest celem dla wielu producentów jabłek. Najważniejszymi rynkami zbytu dla Włochów są Singapur, Malezja, Hongkong, Tajlandia, Tajwan i Wietnam i na tamtych rynkach skupiają swoją działalność.

Jak włoskie jabłka podbijają Daleki Wschód?

Siła marki Melinda, jakość i logo „Made in Italy” stały się fundamentem projektu penetracji rynku azjatyckiego, realizowanego przez system Apot. Partnerem projektu jest Naturitalia, spółdzielnia grupy Apo Conerpo specjalizującej się w eksporcie świeżych owoców i warzyw.

Dwa lata po zawarciu umowy strategicznej i mimo trudności związanych z pandemią, jabłka Melinda zdobywają swoje udziały w rynkach dalekowschodnich.

Augusto Renella, koordynator ds. eksportu i marketingu w firmie Naturitalia, wyjaśnia, że projekt eksportu na Daleki Wschód rozpoczął się w 2020 r. Po tym, jak został on zaburzony przez pandemię Covid, obecnie ponownie się rozwija, nawet jeśli sytuacja nie wróciła całkowicie do normy. Wynika to z faktu, że niektóre rynki są nadal trudno dostępne z powodu różnych blokad.
„Celem pozostaje bycie punktem odniesienia dla włoskich jabłek w Azji” — podkreśla dyrektor.

Projekt promocji jabłek

daleki wschód - Golden Delicious - Melinda

Na Daleki Wschód Melinda wysyła m.in. tradycyjną odmianę Golden Delicious

fot. Adobe Stock

Projekt ma na celu rozwój oferty włoskich jabłek marki Melinda w ujęciu całościowym: w odniesieniu do łańcucha dostaw, zrównoważonego rozwoju i siły „Made in Italy”. Asortyment eksportowanych jabłek jest dość szeroki: obejmuje odmiany tradycyjne, takie jak: Red Delicious, Gala, Golden Delicious, Granny Smith i Fuji. Ponadto oferta uwzględnia odmiany klubowe, takie jak: Evelina, Tessa, Enjoy i Morgana.

Naturitalia skupiła się na tych odmianach po przeprowadzeniu badań rynków Dalekiego Wschodu. Objęły one preferencje konsumentów, ocenę popytu, a także konkurencji. Firma nie chce tylko prowadzić dystrybucji owoców ale także tworzyć świadomość marki. Referencyjnymi sieciami dystrybucji są sprzedawcy detaliczni Ntuc FairPrice w Singapurze i ParknShop w Hongkongu.

Jakie działania podejmuje Naturitalia?

Działania, które promują włoskie jabłka w sieciach azjatyckich opracowuje dział marketingu firmy Melinda we współpracy z Naturitalia. Są one następnie przekazywane do poszczególnych klientów. Jednakże promocja nie może jeszcze się w pełni rozwinąć, m.in. dlatego że degustacje są zabronione ze względu na pandemię. Mimo to działania na rzecz promocji jabłek nigdy nie ustały: owoce promuje się zarówno w sklepach, jak i w kanałach cyfrowych. A to dlatego, że duża część sprzedaży odbywa się za pośrednictwem platform handlu elektronicznego.

Jednakże szczególną uwagę zwraca się na ekspozycję w punktach sprzedaży. W przypadku niektórych odmian klubowych opracowano innowacyjną ich prezentację. Do tego celu wykorzystuje się opakowania tubowe zawierające po trzy jabłka. Takie produkty znajdują się obecnie w sprzedaży m.in. w sieci FairPrice.

źródło: Italiafruit News


Czytaj też:
Supersłodkie jabłka — czyli brazylijski… sukces odmianowy
Prognoza zbiorów jabłek i gruszek dla półkuli południowej 2022

Czy artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, by zagłosować

Ocena 0 / 5. Liczba głosów 0

Na razie brak głosów. Możesz być pierwszy!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *